Fikir Fikir Fikir…

20130513-185738.jpg

Salam… Anyway Pic ni sy dpt dr facebook… Macam2… Allah jadikan kita pelbagai bangsa utk kita saling kenal mengenali antara satu sama lain. Bak kata pepatah Melayu “Byk Udang Byk Garam… Byk Orang Ragam”… Adik beradik satu perut ibu pun belum tentu sependapat apatah lg yg berlainan agama & bangsa. Tp itu bukan lah penghalang utk kita saling mengenali. Selepas tarikh 5 Mei 2013 banyak nau isu pasal rasis. Tp sy nak tnya. Salah ke apa yg diperkatakan oleh pemimpin/bekas pemimpin mcm dlm gambar tu?. Kita tahu ke apa yg surat khabar dlm bahasa ibunda bangsa2 lain tulis?. Orang melayu adalah bangsa yg plg bertolak ansur berbanding bangsa lain. Sanggup berkongsi negara berlandaskan peruntukan kontrak sosial dlm Perlembagaan Persekutuan. Jd kalau jadi sebaliknya mmg la tak mengenang budi namanya. Madu yg dibagi tuba yang dibalas. Sebab apa sy ckp mcm tu?. Sebab manusia yg jujur & ikhlas tahu membalas jasa org yg membuat jasa padanya…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s